Van Zorgi naar Parnu

6 juli 2019 - Pärnu, Estland

We gaan vandaag van Zorgi naar Parnu, ongeveer 280km over een prachtige route door een vrijwel vlak landschap, afwisselend bos en landbouwgrond. In Iecava komen we nog langs een Russisch-Orthodoxe kerk.

Mooie kerk in Iecava

We rijden verder via Riga naar het noorden en na een bezoek aan een Rima supermarkt waar we wat boodschappen doen en koffie drinken,

Rd

besluiten we bij Skulte de A1 te verlaten en naar het strand te gaan. Echter richting strand wordt de weg smaller en veranderd in een gravelweg,

Camper parkeren voor een wandeling naar het strand

we vertrouwen het niet meer om verder te rijden op deze smalle weg en parkeren de camper, we gaan lopend verder. Na ongeveer 1km bereiken we het smalle strand.

Het strand met een ruwe zee

Daarna door naar Parnu waar we hartelijk worden ontvangen en we onze plekjes weer kunnen bezetten voor onze 20 campers.

Als iedereen binnen is gaan we op de fiets nog even naar het oude centrum van Parnu en fietsen langs de jachthaven terug naar de camping.

Terrasje in het centrum van ParnuDe gezellige terrasjesZomaar een mooi gebouw in ParnuZomaar een mooi gebouw in Parnu Johan Voldemar JannsenJohan Voldemar Jannsen, (nee Jannsen is niet fout geschreven)Beschrijving bij het standbeeld van Johan Voldemar JannsenDe uitleg bij het beeld van Johan Voldemar Jannsen Jachthaven van ParnuZicht op de jachthaven