Siauliai naar Zorgi

5 juli 2019 - Iecavas novads, Letland

Gisteren zijn we naar Zorgi gereden, mooie route en weer naar een ander land, Letland ditmaal. De camping wordt beheerd door Janis, deze heeft een loonbedrijf en daarnaast heeft hij de camping. Dit is een kleine familiecamping met uitstekende faciliteiten.

Op de camping aangekomen gaan we weer de plaatsen verdelen, zodat we weer kunnen loten waar de deelnemers moeten staan. Iedereen krijgt weer een plekje.

De tuin naast onze camperDe bloementuin naast onze camper                                                          Camping in ZorgiOverzicht van de camping  Camping in ZorgiOverzicht van de camping

De speeltuin op de campingDe speeltuin van de camping

Skelters voor de gastenskelters voor de gasten

We hebben vandaag een vrije dag, dus iedereen kan gaan doen wat hij of zij wil. Enkele deelnemers gaan met de camper naar Jelgava, wat ook een interessante plaats is om te bezoeken. Wij blijven op de camping en gaan onze administratie bijwerken, want we hebben de laatste paar dagen slecht internet gehad, maar hier is het heel goed dus kunnen de e-mails weer de deur uit.

Vanmiddag zijn we een eindje gaan wandelen naar Iecava, ongeveer 7 km.

bloemen tijdens de wandelingVeldbloemen onderweg naar Iecava

Busstation in Iecava       Busstation IecavaApotheek in IecavaDe apotheek, geheel van hout.

We besluiten met de bus terug te gaan, want het dreigt er naar regen. Voor deze 7 km busreis moeten we €0,65 per persoon betalen.

We ronden deze dag af met een diner in de huiskamer van de campingbaas.

De gedekte tafel voor aanvang van het diner  De gedekte tafelsAan tafel met de groepGezellig aan het diner

1. Jos:
    6 juli 2019
    Vlak terrein ik had veel meer heuvellandschap verwacht
    Eten jullie altijd met de hele groep samen?
  2. Jos Hanssen:
    6 juli 2019
    In antwoord op de vraag van Jos, nee, we eten niet altijd met de groep, maar we hebben wel regelmatig een gezamenlijke lunch of diner. Voor wat betreft het landschap, het is hier ligt glooiend tot vlak, bijna een Hollands landschap, maar de campings zijn uiteraard wel vlak gemaakt.