Zarautz naar Burgos

2 september 2019 - Burgos, Spanje

Op donderdag 28 augustus zijn we in Zarautz aangekomen, dit is de startcamping van onze reis Spanje-Portugal. Op 1 september is de startdatum van deze reis en we verwachten onze deelnemers dan ook op z'n laatst op die dag binnen. Het merendeel van de deelnemers is al op zaterdag binnen, zondag komen  er nog maar 2.

één van de deelnemers wil nog even kijken naar zijn km stand en zet zijn camper dus op contact, echter als je een automaat hebt en deze niet op de handrem staat maar in de versnelling, gaat deze naar z'n vrij als je het contact aan zet, met het gevolg dat de camper aan de rol ging en op 2 cm afstand van een andere camper tot stilstand kwam. Een geluk bij een ongeluk.

Zondagavond ons welkomsdiner was weer een succes, iedereen tevreden en met een goed gevulde maag weer naar de camper.

De hele groep aan het dinerHet welkomsdiner

De salade van het welkomsdinerDe salade

De soep van het welkomsdinerEn de soep

in de dagen voorafgaand aan de startdatum, gaan we uiteraard nog wat leuke dingen doen, zoals een wandelingetje naar het centrum van Zarautz, waarbij we  een trap van 439 treden eerst afdalen naar de stad en dan uiteraard ook weer terug op moeten naar de camping. Maar ook dat is weer gelukt, zelfs twee keer.

Wandelpad van de camping naar de trapHet wandelpad naar de trap richting het centrum van Zarautz

Maandagochtend gaan we naar de camping in Burgos, de rit begint goed, maar als we ongeveer 20 km via een geweldig mooie route onderweg zijn, waarbij we nog de verticale aardlagen gaan zien,

De vertikale aardlagen bij ZumaiaDe verticale aardlagen bij Zumaia

Vertikale aardlagenVertikale aardlagen

is er een wegafsluiting op de route, waardoor we een heel andere route moeten nemen. |Op zich wel mooi, maar het is wel even zoeken, want de navigatie stuurt ons steeds weer naar de afgesloten weg.

Uiteindelijk komen we om 14.45 uur op de camping in Burgos waar we direct de plaatsen gaan indelen voor de deelnemers. Één van de deelnemers belt ons op, dat hij de camping niet kan vinden, ik probeer hem uit te leggen hoe hij moet rijden, maar het blijkt dat hij nog ongeveer 2 uur nodig heeft om de laatste 5 km naar de camping af te leggen. Uiteindelijk toch aangekomen. dit stel zou nog wel eens voor meer problemen kunnen zorgen tijdens deze reis.

1. Jos:
    3 september 2019
    Mooi, verticale aardlagen net als op porto Santo