van Burgos naar Tordesillas

4 september 2019 - Tordesillas, Spanje

Gisteren hadden we een vrije dag in Burgos, we zijn met een aantal mensen uit de groep op de fiets naar de stad geweest. Hier aangekomen ging iedereen zijn eigen weg en zijn wij met onze medereisbegeleiders de stad gaan verkennen. Er zijn hier zoveel mooie historische panden, bijna teveel om op te noemen. Ik geef hierna een impressie van hetgeen we hebben gezien.

Burgos stadspoortDE stadspoort van Burgos

Prachtige oude gevel, echter te veel beschermd door een constructie met glasEen in glas ingepakte gevel

IMG_20190903_115409Beeld van vader en zoon in traditionele kledij

Vandaag is het weer een reisdag en gaan we naar Tordesillas, een prachtige rit over de  Spaanse hoogvlakten, prachtige vergezichten, maar helaas weinig plaatsen waar we kunnen stoppen om foto's te maken.

We bezoeken nog wel Castrojeriz, een van oudsher belangrijke pelgrimsplaats, het is de eerste redelijke plaats op de camino de Santiago na Burgos. Je ziet hier dan ook veel hostels voor de pelgrims.

En hier was het tijd voor koffie in CastrojerizEn toen was het tijd voor koffie in de lokale herberg

Daarna bezoeken we Astudillo, hier zijn nog veel bergwoningen. Als je door het plaatsje loopt, kun je zomaar over de huizen heenlopen, want de wandelpaden gaan hier gewoon over de daken.

Bergwoningen in AstudilloBergwoningen in Astudillo

Schoorstenen steken uit het landschapDe schoorstenen steken uit het landschap

Een losse gevel met balkonEen gevel met balkon, maar er staat niets meer achter

De brug in TordesillasDe oude brug in Tordesillas, hierin is ook nog een watermolen. Men is bezig de brug te renoveren.

Daarna door naar de camping in Tordesillas waar we één nachtje verblijven.