Naar Siauliai

3 juli 2019 - Meškuičių seniūnija, Litouwen

Vanochtend op tijd op, want we gaan naar de volgende camping in Siauliai, bij de Kruizenberg. Dit is 280 km rijden. Maar voor dat we daar komen gaan we eerst nog het oorlogsmonument in Kaunas bezoeken,

Monument in KaunasOorlogsmonument in KaunasHet negende fort, bij het monumentHet negende fort bij het monument

Daarna naar de bedevaartplaats Siluva  waar een kerk en een enorme Maria kapel op een plein tegenover elkaar staan.

De kerk in SiluvaDe kerk in SiluvaMakette van de Maria kapelDit is een makette van de Maria kapel, want deze kapel gaat verscholen achter de bomen en is dus moeilijk te fotograferen. In de kerkIn de kerkDe preekstoel in de kerkDe preekstoelHet MariabeeldHet Mariabeeld in de kapel Naast het beeld de heilige steenDe heilige steen Plafond-schilderingen in de kapelPrachtige plafond-schilderingen

Na dit bezoek gaan we naar het klooster in Tituvenai waar we met alle deelnemers van een heerlijke lunch genieten.

Lunch in TituvenaiLunch in het klooster

Daarna op naar de camperplaats in Siauliai. Waar we de Kruizenberg bezoeken, na eerst een flinke regenbui te hebben afgewacht.

De kruizenbergDe Kruizenberg De Kruizenberg

Bijzonder kruis

Na de regenbui weer prachtige wolkenluchten.

Mooie wolkenlucht