Van Golega gaan we via Evora naar Lagos

12 september 2019 - Praia da Luz, Portugal

Na de paardenstad Golega  gaan we opweg naar Evora de streek van de kurkeiken.

Pas geschilderd kurkeik Ps geschilde kurkeik

We komen door Coruche,  waar we de kerk op de heuvel willen bezoeken. Helaas kunnen we niet naar binnen, maar ondanks dat kunnen we toch van een prachtig uitzicht over de stad genieten.

De kerk op de heuvel Kerk op de heuvel van CorucheKerk met de bijgebouwen

Evora is een leuk plaatsje waar we vanaf de camping met de fiets naar toe gaan, ongeveer 2,5 km. Hier hebben we een rondleiding met een Nederlands talige gids, die heel enthousiast over de stad verteld.

De kathedraal in Evora De kathedraal in Evora In de kathedraal In de kathedraal In de kathedraal In de kathedraal Orgel in de kathedraal van Evora Één van de orgels in de kathedraal In de bottenkapel in Evora In de bottenkapel In de bottenkapel in Evora In de bottenkapel in Evora In de bottenkapel in Evora De overblijfselen van een monnik die mede de bottenkapel heeft gesticht

We schenken voor de deelnemers s'avonds nog een glaasje met een lokale likeur, gemaakt van de vruchten van de kurkeiken, met daarbij een lokaal gebakje. Dit viel erg in de smaak bij de deelnemers.

De volgende dag door naar Lagos, dit was niet een heel interessante rit, veel rechte beetje saaie wegen, niet veel bijzonderheden te zien.

In Lagos hebben we dan op dag 2 een boottocht voort de kust van Lagos, mooi weer, dus dat was weer genieten van wat de natuur ons allemaal te bieden heeft.

Met de bootjes naar de rotsen bij Lagos Hier een impressie van deze prachtige tocht. Samen op weg naar de rotsenDe rotsen bij LagosDe rotsen bij LagosDe rotsen bij LagosDe rotsen bij LagosDe rotsen bij LagosEen traditioneel vissersschipDe rotsen bij Lagos

1. Marianne van Hartingsveldt:
    12 september 2019
    Wat is die kust daar toch mooi😍.
    Heerlijk genieten nog
  2. Elly en Ties: