Bezoek Vilnius

1 juli 2019 - Rūdiškių seniūnija, Litouwen

Vandaag zijn we met de bus naar Vilnius geweest. Om 10.00uur staat de bus voor, en na alle neuzen te hebben geteld, kunnen we vertrekken. Na 3 kwartier in de bus, worden we bij de poort van de dageraad uitgezet en gaat iedereen zijn eigen weg.

Poort van de dageraad in Vilnius

We besluiten samen met onze assistenten de gegidste stadswandeling te gaan doen, deze duurt ongeveer 2 1/2 uur. Een hele mooie toer door de stad, waar we weer andere dingen hebben gezien dan de vorige keer dat we hier waren.

Zomaar een mooi gebouw in de stadDe st. AnnakerkDe st. Annakerk

Zo hoorden we en hebben dit ook bezocht, dat er een wijk zich onafhankelijk heeft verklaard en dit elk jaar op 1 april viert.

De grens van de onafhankelijke republiek in Vilnius

Verder natuurlijk de oude stad bezocht en daar een aantal kerken gezien. Tevens zien we hier een pad waarvan wij denken dat het een fietspad is, maar de gids legt uit dat dit een GSM pad is.

De fietsers hadden nl te veel last van de mensen die op hun GSM liepen te kijken, nu kunnen ze naar beneden kijkend de strepen op het pad volgen.

Het GSM padHet GSM pad

Aan het einde van de middag gaan we nog even lekker lunchen met z'n vieren.

Hier gaan we etenHier hebben we lekker gegetenHet eten van AdaDe musaka van AdaEten van JosHet garnalen potje van Jos

Om half 5  weer terug naar de camping in een bloedhete bus, geen airco, temperatuur buiten 32 graden.