Van Warrnambool naar Coonawarra

12 november 2019 - Glenroy, Australië

Vanochtend afscheid genomen van Tina en Mick voor de komende 10 dagen, zij gaan naar huis en wij reizen door naar Adelaide.

Onderweg naar Coonawarra  Onderweg zien we een bijzondere constructie voor een watertoren. Koffiestop Onderweg naar Coonawarra Hier gaan we koffie drinken, let op het interieur en vooral ook op de inrichting van het toilet Koffiecafe Onderweg naar CoonawarraHet toilet in het koffie caféOnderweg naar Coonawarra  Een terugblik op de weg waar we vandaan komen.

Dit gaan we dus niet in één dag doen, maar we nemen hiervoor ruim de tijd. Onze eerste stop is Mount Gambier, waar we een zogenaamd Sinkhole gaan bekijken.

De Sinkhole Uitleg over een Sinkhole De SinkholeDe Sinkhole We zijn in het Sinkhole afgedaald De Sinkhole  Hier is een beetje te zien hoe diep het is.De Sinkhole Paddestoelen groeien tegen de wand.De Sinkhole  Ook hier weer getracht om de diepte weer te geven.

Een bijzondere ervaring, gewoon een stuk rots wat zo'n 20 a 30 meter is weggezakt waardoor er een enorm gat in de grond is ontstaan. Na hier wat te hebben rondgelopen gaan we door naar Coonawarra waar we een overnachting hebben in een cabin op een camping waar je ook een tent kunt huren. Tevens heeft de campingbaas een wijnmakerij met eigen wijngaarden, een enorme oppervlakte.

Onze cabin in Coonawarra Onze cabin in Coonawarra Receptie van ons verblijf in Coonawarra Hier moeten we de receptie even zoeken.  Uitzicht vanaf ons terras Het uitzichtvanaf ons terras. Tent met zonnepaneel op de camping bij onze cabin Ook deze tent mét zonnepaneel is te huur.

We gaan nadat we ons hebben geïnstalleerd nog een wandeling maken door het bos dat bij de camping hoort, ook dit is enorm groot, de rondwandeling duurt ongeveer een uur.

Wandelen door het bos bij onze cabin in Coonawarra  De grillig gevormde bomen. Wandelen door het bos bij onze cabin in Coonawarra De schapen lopen in het bos. De schapen van de campingWandelen door het bos bij onze cabin in Coonawarra En dan kom je ergens in het bos een picknick plaats tegen.