Van Keith naar Adelaide

14 november 2019 - Adelaide, Australië

Vandaag maken we de laatste tocht merendeels over snelwegen, naar Adelaide.  Onderweg onze gebruikelijke koffiestop.

Onderweg  koffiestop.

Tegenover het café zien we een kunstwerk van de Aboriginals, een mozaïek op een muur om het openbare toilet

Aboriginals mozaïek kunstwerk.

Uitleg over Aboriginals mozaïek.

Als we vertrekken komen we langs graan-silo's waar prachtige kunstwerken op zijn geschilderd.

Graan-silo's met schilderingen.

In Murray Bridge stoppen we om dit plaatsje te bekijken, een mooie oude brug, uit 1879. Hier is 6 jaar aan gewerkt,

Murray BridgeMurray BridgeMurray Bridge De opzichter van de bruggenbouwers, heeft echter van het geld dat voor de brug  bestemd was, een huis laten bouwen, hier is 3 jaar aan gewerkt, er was toen geen geld meer voor de weg naar de brug. Murray Bridge, "The Round  House " Dit huis werd genoemd "The Round House ",het is echter niet rond maar 8 kantig. Murray Bridge, "The Round  House "

Murray Bridge, "The Round  House, de eetkamer. De eetkamer

Murray Bridge, "The Round  House, de slaapkamer van de heer des huizes. De slaapkamer. Murray Bridge, "The Round  House, het klaslokaal. Schoolklas in het huis.

Murray Bridge, "The Round  House, de badkamer. En de badkamer.

Voordat we wat gaan eten lopen we nog even langs de kade waar een oude raderboot ligt die voor rondvaarten wordt gebruikt.

De rondvaartboot in Murray Bridge Soort van Missessippi boot

Murray Bridge, oude stoomlocomotief aan de kade.  aan de kade staat ook een oude stoomlocomotief

Na dit bezoek gaan we door naar Adelaide, waar we inchecken in het hotel.  Hierna nog even naar de binnenstad om een beetje rond te kijken. Het is hier al volop kerst, gezien de cadeaus in het bloemperk samen met een sneeuwman,

Adelaide, sneeuwman tussen de bloemen

Adelaide, postkantoor met kerstboom even verderop bij het postkantoor staat een metershoge kerstboom

We wandelen nog wat door de stad en verwonderen ons over de grote contrasten tussen oude en nieuwe gebouwen.

Adelaide, grote contrasten tussen oude en nieuwe gebouwen. Één van de winkelstraten van Adelaide Adelaide,  Maria kerk naast moderne kantoorgebouwen.  Maria kerk met op de achtergrond grote kantoorgebouwen.

Morgen nog een dagje Adelaide en dan vliegen we zaterdag naar Alice Springs.

1. Jos:
    14 november 2019
    Weer een mooie tocht, die brug met bogen deed mij meteen denken aan de ponten tussen vlaardingen en Pernis en Maassluis en Rozenburg, dat warendubbeldeks met dezelfde bogen. 50 er jaren.
    Veel plezier in Adeleide
  2. Marianne van Hartingsveldt:
    14 november 2019
    Heerlijk aan het meegenieten met jullie verhalen, wat een mooie tocht is het zo langs de zuidkust, die jullie gemaakt hebben. Nu op weg naar Adeleide voor weer nieuwe avonturen 😘