Yulara, fiets en wandeltocht

19 november 2019 - Yulara, Australië

Alweer vroeg opstaan, 4.45 uur loopt de wekker weer af, want vandaag gaan we fietsen rondom Uluru. Een tochtje van ongeveer 15km over een rood zandpad, overigens voor het merendeel goed te berijden. Wel gaan we vandaag eerst ontbijten, want we verwachten dat we niet vóór 11 uur terug zullen zijn.

Dus na het ontbijt eerst een half uurtje rijden naar de parking van het cultureel centrum van Uluru,  hier kunnen we de fietsen afhalen. Nadat we eerst nog een uitleg over de route hebben gekregen en de do's en dont's horen, kunnen we op pad. Even de fiets uitproberen en dan wegwezen.

Ik kan over deze tocht niet veel uitleggen, je moet dit gewoon zien, werkelijk prachtig.

Fietstocht rond Ayers Rock De  fietsverhuur

Fietstocht rond Ayers Rock Fotootje maken van de route,  met het  telefoonnummer van de verhuurder in geval van pech.

Fietstocht rond Ayers RockFietstocht rond Ayers RockFietstocht rond Ayers RockFietstocht rond Ayers Rock ,  Grot tekening Enkele rotstekeningen Fietstocht rond Ayers Rock ,  Grot tekening Hier kregen de jongens les van hun grootvaders, als er na de les nog wat verf over was, mochten ze zelf ook nog wat schilderen.

Fietstocht rond Ayers Rock Deze borden geven aan waar je niet mag fotograferen, dit zijn de heilige plaatsen van de Aboriginals.

Fietstocht rond Ayers Rock  Bij een ongeval kun je de noodradio gebruiken, deze staan op diverse plaatsen langs de route.

Fietstocht rond Ayers Rock Deze rust en drinkplaatsen kom je onderweg ook tegen.

Meer foto's onderaan. Het is alleen jammer dat ik de foto's niet op volgorde geplaatst krijg.

Na dit prachtige fietsrondje, besluiten we om nog een keer terug te gaan naar Kata Tjuta, we rijden nu het uitzichtpunt voorbij en gaan ongeveer 8 km verder naar de Walpa Gorge (kloof). Dit is een onderdeel van Kata Tjuta. Hier gaan we een eindje lopen, ongeveer 2,5 km. Weer een geweldige ervaring.

Kata Tjuta Walpa Gorge.Kata Tjuta Walpa Gorge.Kata Tjuta Walpa Gorge. Heel aparte rotsen, het lijkt net een bal klei met stenen er in. Deze liggen her en der verspreid.

Kata Tjuta Walpa Gorge. Een aantal van deze bruggetjes kwamen we tegen. Kata Tjuta Walpa Gorge. Beeld vanaf het plateau aan het eind ven het pad, hier kon je niet verder.

Kata Tjuta Walpa Gorge. Ook dit is een onderdeel van het pad door de kloof.

20191119_013456 En dan weer terug naar de auto, bij een temperatuur van 35 graden om 10 uur  s'ochtends, maar gelukkig hebben we bij ons hotel een mooi zwembad waar je lekker kunt afkoelen.  Het is 6 uur s'avonds en nog steeds 40 graden in de schaduw

Zwembad bij het hotel Ons eigen zwembad. ( bij het hotel  )Aboriginals verkopen hun kunstwerken  Op het grasveld bij het hotel zitten enkele Aboriginal vrouwen die hun kunstwerken verkopen. Kleine hagedis in de buurt van het hotel Dit hagedisje liepen we tegen het lijf bij het hotel.

1. Marianne van Hartingsveldt:
    19 november 2019
    De dag begint vroeg bij jullie, maar ook begrijpelijk met deze temperaturen. Daarna lekker zwemmen en luieren en alle indrukken een plekje geven??