Van Torquay naar Apollo Bay

6 november 2019 - Apollo Bay, Australië

Vandaag hebben we een relatief korte rit voor de boeg. We gaan van Torquay naar Apollo Bay in Victoria. Op weg hiernaartoe komen we langs het beginpunt van  de  Great Ocean Road die we vanaf hier gaan volgen tot  Adelaide.

Start van de Great Ocean Road De start van de Great Ocean Road

Monument voor de soldaten uit de 1ste wereldoorlog die de Great Ocean Road Met het monument voor de soldaten uit de 1ste wereldoorlog die na terugkomst in Australië de Great Ocean Road hebben gebouwd.

Onze koffiestop En natuurlijk ook weer tijd voor het gebruikelijke kopje koffie, ditmaal bij de vuurtoren.

Uiteraard maken we weer diverse stops op interessante plaatsen en genieten van de mooie kustlijn met kliffen maar ook stranden.

20191106_014657 20191106_005645

De Erskine waterval gaan we ook bezoeken, om aan de voet van de waterval te komen dalen we 180 treden af, maar deze moeten na de fotosessie natuurlijk ook weer worden beklommen.

De trappen naar de waterval (180 treden) De trappen naar de waterval

De rotsen aan de voet van de waterval Dit is de rivier aan de voet van de waterval

20191106_034739 De Erskine waterval

Onze slaapplaats is een prachtig motel appartement met eigen keuken, zodat we nu eens niet uit eten hoeven te gaan, eigen potje koken is best wel lekker op z'n tijd.

Bij het appartement staan enkele bomen met in één van hen een koala met jong.

Koala in de boom bij het hotel Zoek de koala.