Suwalki naar Rudiskus

29 juni 2019 - Rūdiškių seniūnija, Litouwen

Vandaag verlaten we Polen en gaan we naar Rudiskus in Litauwen. Voordat we aan deze route  beginnen,  gaan we eerst nog even over de enorme grote markt tegenover de camping in Suwalki.

Gordijnen op de markt in SuwalkiHier kun je dus ook je vitrage kopen

Markt in Suwalkien als je schoenen  verkoopt, kun je natuurlijk ook honing verkopen.

Dan vertrekken we naar Rudiskus in Litauwen, nog enkele km naar de grens over de Poolse wegen, welke niet zo geweldig zijn. Als we de grens over zijn zie je al gelijk verbetering van de wegen, Hier geen gaten meer in de weg, alleen moet je niet van de hoofdwegen afgaan  want dan kom je op de gravelwegen.

Het laatste stuk van de route naar de camping was vorig jaar nog zeer slechte gravelweg, deze is sinds één week geasfalteerd en is nu dus prima te rijden.

Bij de afslag naar de camping zien we dat er een fiets is opgehangen als eerbetoon aan Wim Brauns, de eigenaar van de camping, die heel veel voor de plaatselijke bevolking doet.

Aankomst op camping Harmonie in RudiskusDe fiets op paal bij de camping.

We worden zoals altijd hier weer hartelijk begroet door Wim en na een goed half uurtje bijgepraat te hebben, gaan we maar eerst de plaatsen uitzetten zodat straks iedereen weet waar hij moet staan.

Het is hier al twee jaar erg droog geweest, dit is ook wel te zien aan het grasveld, dit is helemaal gedroogd.

Camping Harmonie in RudiskusNa het inrichten van de plaatsen gaan we in de huiskamer van de camping naar onze oranje leeuwinnen kijken.

Receptie cq woonkamerDit is de receptie van de camping, waar ook de huiskamer is.

De woonkamerDe gezelligste huiskamer van Rudiskus, bij Wim op de camping.