Van Saaremaa naar Haapsalu

11 juli 2019 - Haapsalu, Estland

Eergisteren zijn we naar Kuresare geweest, een heel mooi stadje met leuke winkeltjes en restaurantjes.

We zijn met de camper er heen gereden, want het weer was een beetje onbetrouwbaar en om dan 17 km heen en weer op de fiets te gaan, daar hadden we geen zin in.

De camper hebben we aan de haven gezet op een parking, waarna we door de stad zijn gaan wandelen.

beeld in de havenIn Kuresare bij de haven staat dit bijzondere beeld van een man en een vrouw die een boot vol vissen dragen

zicht op het kasteel in KuresaareUitzicht op het kasteel van Kuresare

Oudste orthodoxe kerk op SaaremaaDe oudste orthodoxe kerk op het eiland, gesticht ongeveer 1760

Interieur van de kerkGedeelte van het interieur van de kerk

'S avonds hebben we de verjaardag van 2 deelnemers gevierd, met hapjes en een drankje, in het zaaltje dat de Firehouse wordt genoemd .

De fireplaceDe Firehouse

De jarigenDe jarigen

het verjaardagsfeestDe feestzaal in de Firehouse, met uiteraard een enorme open haard

Gisteren was een vrije dag, wij zijn een eindje gaan wandelen en zien onderweg dan weer bijzondere dingen.

De houten vikingDe houten Viking

De betonnen VikingbootEen betonnen Vikingschip

Een heel bijzondere bloemwel een heel bijzondere bloem ( naam onbekend)

uitzicht over een wild graslandEen onbebouwd wild stuk land met een heel variabele begroeiing.

Gisteravond hadden we weer een gezamenlijk diner, wat volgens onze deelnemers weer zeer geslaagd was.

Diner in de FireplaceOok dit was weer in de Firehouse

na het diner bij het kampvuurNa het diner nog gezellig met een aantal deelnemers rond het kampvuur, het bleef nog lang gezellig.

Vanmorgen vertrokken naar Haapsalu, we komen onderweg langs een beeldentuin waar we toch maar even stoppen om wat foto's te maken.

Een bloemenbank in de beeldentuinEen van de beelden, een bloemenbank

Beeldentuin onderwegOverzicht van de beeldentuin

Tuinlieden aan het werkOok de tuinlieden mogen we niet vergeten.

Beeld van een engelDe engel in de beeldentuin

Hierna gaan we door naar de camping in Haapsalu, waar we weer hartelijk worden ontvangen door de eigenaar. Dit weekend is er een grote show van amerikaanse auto's, die gaan we toch wel even bekijken.