Van Riga naar Bukdangas en dan via Verbelnieki door naar Nida

1 augustus 2019 - Neringa, Litouwen

Vanwege slecht internet ben ik nu een beetje laat met mijn blog.

We gaan van Riga naar Bukdangas, via Jurmala, een vakantieplaats waar veel Russen komen, rijden we via de N10 naar Bukdangas. Deze camping hebben we 2 jaar geleden bezocht en sindsdien heeft men hier veel verbeterd, o.a. de stroomvoorziening.

PANO_20190729_081422Rondom het baskedbalveldIMG_20190728_181322Het terras bij het café op de camping

We staan hier rondom het basketbalveld waardoor iedereen zicht heeft op de groep. Het gaat hier om een nacht verblijf, dus de volgende dag gaat het weer verder richting kust, naar camping Verbelnieki in Nicas Pagas, waar we 2 nachten verblijven. Hier hebben we een groot veld tot onze beschikking en is de weg naar het strand slechts een paar honderd meter.

IMG_20190729_195532Camping Verbelnieki, weinig gras, veel zand vanwege de droogte die ook hier heerst.

IMG_20190729_195417De ingang naar het terras van het campingrestaurant

IMG_20190730_195600En iedereen geniet weer van een heerlijke maaltijd

Hier hebben we nog een gezamenlijk diner wat uitermate goed was verzorgd, voor ons was dit de eerste keer dat we hier een diner organiseerde, dus dat was wel even spannend hoe dit zou worden. Maar zoals gezegd, het was uitstekend verzorgd.

We maken hier nog een mooie wandeling over het strand, bij prachtig weer en een goede watertemperatuur, lekker met de voetjes door het water wandelen.

IMG_20190728_095004Het strand bij de camping

IMG_20190728_094954

Na twee nachten hier te hebben gestaan, gaan we naar het schiereiland Neringa, bij Klaipeda met de veerpont over, waar we in het plaatsje Nida op de camping verblijven.

IMG_20190731_115033Met de pont over naar Neringa

IMG_20190731_115316

Bij aankomst op de camping blijken er toch weer 5 campers op onze gereserveerde plekken te staan, even bij de receptie melden en deze worden direct weggestuurd, waarna ik mijn plaatsen kan verdelen. We pakken de fietsen en gaan naar het stadje Nida, een leuk klein maar erg toeristisch plaatsje, hier kuieren we nog wat ron en zijn dan om 21.30 uur weer terug op de camping.

IMG_20190731_203457Leuke winkeltjes in Nida

IMG_20190731_203719En uiteraard de Tuk-Tuk taxi

Vanavond nog een briefing over de grensprocedure naar Kaliningrad en dan morgen weer naar Rusland, maar nu met de campers.

1. Jos:
    1 augustus 2019
    mooi strand! Lijkt op een mooi vakantieoord!