Op naar Australië

31 oktober 2019 - Hoogerheide, Nederland

Maandag 28 oktober 2019

Gistermiddag geprobeerd om online in te checken, maar dat is voor deze vlucht niet mogelijk, dat wordt dus ouderwets inchecken bij de balie op Schiphol.
Ruben haalt ons om 7.15uur op samen met de kinderen en brengt ons naar het NS station in Bergen op Zoom, vanwaar we naar Schiphol reizen.

Schiphol airport Op de luchthaven IMG_1273IMG_1276 Beeld met de staartcamera van het vliegtuig tijdens het opstijgen IMG_1279

Op Schiphol checken we in bij de balie, maar we kunnen geen boardingpassen krijgen tot Sydney, maar tot in Beijing.

IMG_1280 Instappen in Sjanghai in het vliegtuig naar Beijing IMG_1275

De vlucht naar Sjanghai verloopt rustig maar de overstap naar Beijing heeft nog wat voeten in aarde. Om te beginnen blijkt dat als we na lang wachten bij de paspoort controle komen we eerst een vingerscan hadden moeten doen. Weer terug naar de hal en deze scans met veel moeite gemaakt, eindelijk door de paspoort controle, echter als we onze handbagage laten scannen, vissen ze mijn tas eruit want daar zit een powerbank in, deze blijkt te zwaar te zijn en daarom moet ik een toestemmingsbewijs hebben van de vliegmaatschappij. Dit betekent, terug naar de hal vóór de douane, de balie van China Airways zoeken, een verklaring regelen en dan weer de héle douane routine doorlopen.
Uiteindelijk zitten we dan in het vliegtuig naar Beijing, vliegtijd ongeveer 2,5 uur.
In Beijing moeten we eerst onze bagage ophalen en dan opnieuw inchecken. Zo gezegd zo gedaan, echter bij de incheckbalie krijgen we te horen dat we op het verkeerde vliegveld zijn, er zijn nl 2 vliegvelden in Beijing.

Navragen hoe we op het andere vliegveld komen, en dan blijkt dat de enig vlugge methode de taxi is, wel krijgen we bij de infobalie nog alle 3 een stikkertje opgeplakt voor mensen die op het verkeerde vliegveld zijn met daarbij vermeld dat we op het andere vliegveld met priority kunnen inchecken.

Als we bij de taxi komen is het eerst een heel gedoe om uit te leggen waar we precies moeten zijn, het andere vliegveld heeft nl 3 terminals. Als we dit duidelijk hebben blijkt dat we contant moeten betalen, maar Chinees geld hebben we niet, dus gaat Pauline met een van de heren bij de taxi standplaats naar een pinautomaat om wat geld te pinnen.

In de taxi van de éne luchthaven in Beijing naar de andere, Ada was erg moe. In de taxi van de éne luchthaven in Beijing naar de andere,  zo te zien is Ada erg moe.

Ook dit lukt en we kunnen door naar het juiste vliegveld, Hier nog even moeten overreden dat we priority hebben met inchecken en dan zijn we de koffers snel kwijt.
Bij de douane geeft mijn powerbank tóch weer problemen, Hier moeten zich, ondanks de goedkeuring toch nog minimaal 5 mensen oven buigen en nog wat formulieren invullen. Uiteindelijk komt ook dit weer goed en kunnen we door naar de gate. We denken hier nog een bakkie te kunnen doen, maar wie schetst onze verbazing, er is hier helemaal niets meer te krijgen.
Als we dan eindelijk vliegen naar Sydney, komen we er achter dat we nog een tussenlanding  maken in China, jammer maar daar is niets aan te doen, ware het niet dat we als we geland zijn, we te horen krijgen dat we het vliegtuig uit moeten, door de douane en dus weer de hele douaneprocedure moeten doorlopen wat weer een hoop gedoe oplevert.
Op dinsdagavond om 21.00 uur plaatselijke tijd vertrekken we dan eindelijk naar onze eindbestemming Sydney, waar we woensdagochtend om 10.30 uur plaatselijke tijd aankomen.
In Sydney de trein naar het centraal station zoeken en dan door naar Fassifern, waar Mick en David ons ophaalt van het station. Dit is een treinrit van ongeveer één uur.
Om 15.00uur komen we aan en een klein half uur later zijn we thuis bij Tine en Mick waar we eerst een lichte high-tea hebben waarna we een paar uurtjes gaan slapen. s'avonds een heerlijk diner en nog wat bijkletsen en dan om ongeveer 22.00uur naar bed.
Het is inmiddels donderdag en we zijn uitgenodigd om met Tine en Mick te brunchen, nadat Ada en ik eerst samen met Tina een eindje zijn gaan wandelen. Na een half uurtje rijden komen we aan bij het restaurant waar we gaan brunchen, heerlijk gegeten.

IMG_1283 Wandelen met Tina langs het meer IMG_1285 Met uiteraard enkele watervogels IMG_1286IMG_1282 De haven aan de overkant van het meer, het lijkt mistig, maar dit is geen mist maar rook van de bosbranden die hier nog steeds woeden. Brunchen met Tina en Mick

Vanaf hier ga ik weer proberen om elke dag een verslagje te maken met wat foto's  erbij.

1. Marianne van Hartingsveldt:
    31 oktober 2019
    Heb je eindelijk een hele goede powerbank, levert deze bij de douane steeds problemen op. Fijn dat jullie er zijn, doe de groetjes aan Tine en Mick van ons. Geniet van en met elkaar😘😘
  2. Jos:
    31 oktober 2019
    Wat een reis! Maar toch alles weer gelukt! Fijne dagen!
  3. Herman Rohling:
    31 oktober 2019
    Nou, nou wat een reis naar Australië. Heel wat beleefd onderweg. Maar wat wil je ook als je meer dan 24 uur onderweg bent dan moet je natuurlijk ook wat meemaken. Nu genieten daar, veel plezier.
  4. Elly en Ties:
    Geniet ervan