Apollo Bay naar Port Cambel

8 november 2019 - Port Campbell, Australië

Vanochtend hebben we ons mooie apartement in Apollo Bay verlaten en zijn op weg gegaan naar Port Cambel. Dit was weer een prachtige route door een schitterend landschap, wel over een zeer bochtige Great Ocean Road, waar de advies snelheid rond de 35 km lag.

We gaan nog even van de weg af om naar de Triplet  falls te gaan. Om daar te komen lopen we door een zeer oud bos met veel varenachtige bomen.

De waterval Zicht op de waterval Het oerbos bij de waterval De varenbomen 20191108_005206Enorme bomen in het oerbos  Enorme hoge bomen in het oerbos bij de waterval Oerbos De rivier boven de waterval 20191108_002433Oude houtlorrie  Deze houtlorries werden gebruikt tijdens de houtproductie Verlaten stoomketel  Deze oude stoomketel was voor het aandrijven van de zaagmachine Uitleg over de houtproductie Hier kun je de uitleg lezen over de houtproductie

Daarna door naar de Twaalf Apostelen, dit zijn 12 zandsculpturen die in de oceaan staan voor de kust.

Twaalf Apostelen Zie onderstaande foto's gemaakt bij de Twaalf Apostelen Twaalf ApostelenTwaalf ApostelenTwaalf ApostelenTwaalf ApostelenIMG_20191108_161409 Uitleg over de Twaalf Apostelen

Ook in Port Cambel hebben we weer een prachtig apartement met een schitterend uitzicht.

Uitzicht vanaf ons appartement Witte daken tegen de zonnewarmte Hier zie je veel huizen met witte daken, dit i.v.m. weerkaatsing van de zonnewarmte, het huis blijft zo een stuk koeler.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly en Ties:
    8 november 2019
    Geweldig mooi
  2. Herman Rohling:
    8 november 2019
    Ziet er allemaal mooi uit, geweldige reis. Geniet er nog van.