Van Adelaide naar Alice Springs

16 november 2019 - Alice Springs, Australië

We hebben één dag gepland in Adelaide, we gaan met de bus naar het centrum en nemen daar de "clockwise route" met lijn 98C, dit is een gratis bus waarmee je ongeveer de hele stad door kunt. We besluiten om de hele route te blijven zitten en zo een indruk op te doen van de stad. Het is alleen jammer dat je vanuit de rijdende bus, moeilijk foto's kunt maken. In de markthal gaan we nog even wat eten en dan weer terug naar het hotel.

Muesli en zaden in grote emmers De muesli wordt hier in grote emmers aangebodenDe markthal  Een van de groente kramen Adelaide centrum Weer een bijzonder bouwwerk bekijken Adelaide centrumChina town De straat in China Town.

Vanochtend vroeg op, want we vliegen om 10.25uur plaatselijke tijd naar Alice Springs. We verwachten nogal wat drukte op dit tijdstip, maar we kunnen met 60 km per uur door de binnenstad rijden, zo weinig verkeer is er. We zijn dan ook ruim op tijd op het vliegveld, even zoeken naar de incheckbalie, deze is er niet. Er staan enkele zuilen waar je je E-ticket moet inscannen en je vervolgens de boardingpassen en de labels voor de koffers krijgt. Dan naar de band om de koffers af te leveren, ook hier moet je het zelf regelen, boardingpassen scannen koffer op de band en klaar is kees.

Dan door de douane, hier ook geen enkel probleem.

Om 11.25uur plaatselijke tijd zijn we in Alice Springs, waar we eerst onze auto gaan ophalen. Dan is het ongeveer 15minuten rijden naar het hotel,

we zijn nog wat vroeg en kunnen nog niet op onze kamer dus lopen we maar even naar het centrum,  naar de tourist information waar we een wegenkaart ophalen voor de route naar Uluru.

De brug over een droge rivierbedding richting het centrum van Alice Springs.

De rivierbedding. Zicht op de brug en caravan parking Kijkje vanuit het plaatsje richting de rivier.

Morgenochtend willen we op tijd vertrekken want het is hier,in tegenstelling tot Adelaide erg warm, 34 graden. Vanavond nog even een paar boodschappen doen voor het ontbijt en dan is het bíjna weer tijd om te gaan slapen. Morgen een lange, warme rit, ongeveer 450 km naar Uluru.

1. Herman Rohling:
    16 november 2019
    Prachtige reis zo te lezen. Ga zo door met je verhalen. En nu naar een mooi gebied in Uluru.