Van Yulara via Alice Springs naar Sydney.

21 november 2019 - Connellan, Australië

Gisteren zijn we van Yulara terug gereden naar Alice Springs, waar we één nacht verblijven in ons hotel met een mooi zwembad. Dat was dusweer ruim 480 km rijden bij een temperatuur van rond de 40graden, maar we hebben airco in de auto dus tijdens het rijden valt het wel mee. Als je echter uitstapt om een foto te maken loop je tegen een  muur van hitte op.

Onderweg naar Alice Springs, de outback Zo uitgestrekt is het land hier

Onderweg naar Alice Springs Met hier en daar een rotsformatie die boven het zand uitsteekt.

Onderweg zien we nog een stel paarden staan in een afgerasterd stuk land, wat deze beestjes moeten eten ben ik nog niet achter gekomen, alles is hier droog.

Paarden in de outback Nergens een huis of boerderij te zien, maar hier staan we dan met z'n allen in de brandende zon.

Als we stoppen bij een van de weinige restaurantjes onderweg, staat hier weer een van die enorm lange Road trains.

Curtin Springs, een van de rustplaatsen op de route Één van de weinige restaurantjes onderweg, maar wel met benzinepomp. Road train Volgeladen met stro en 4 trailers achter elkaar.

Na een bakje, gaan we door naar Alice Springs waar we inchecken in hetzelfde hotel als een paar dagen geleden, het is inmiddels 42 graden en we gaan dan ook maar even afkoelen in het zwembad. S'avonds lopen we naar het centrum om wat te gaan eten. We belanden in een jaren 60 ingerichte tent, waar allerlei oude voorwerpen zijn uitgestald.

Restaurant in Alice Springs Het ligt hier vol met oude spullen Restaurant in Alice Springs Dit is het restaurant gedeelte Restaurant in Alice Springs En dit de entree waar de bar is, in het restaurant kun je geen drank bestellen, dit moet je apart in aan de bar kopen en dan neem je het mee naar het restaurant.

Na het eten terug naar het hotel, want het is te warm om voor de lol nog een eindje te gaan lopen.

Vanochtend na het ontbijt gaan we naar het vliegveld, vanwaar we naar Sydney vliegen, onze vlucht staat gepland om 11.50 uur plaatselijke tijd, maar vertrekt uiteindelijk pas om 12.45 uur.

Ons vliegtuig naar Sydney Ons vliegtuig naar Sydney.

In het vliegtuig hebben we zelfs internet, en ik schrijf dit verhaal dan ook terwijl we naar Sydney vliegen.

Vandaar gaan we met de trein naar Fassifern, waar we rond 20 uur plaatselijke tijd hopen aan te komen.

1. Marianne van Hartingsveldt:
    21 november 2019
    Nog een maar een paar dagen en dan vliegen jullie weer richting het koude Nederland. Doe de groeten aan Tina en Michael en geniet nog even een paar dagen van elkaars gezelschap.
    tot volgende week
  2. Jos:
    21 november 2019
    super! is het bier in Australie goed?
  3. Herman Rohling:
    22 november 2019
    Mooi reis was dit om zo te lezen en te zien. Wensen jullie een goede en veilige terugreis toe.